Wæhler avgjorde på overtid

Det var krevende forhold på Strømmen stadion med stekende sol og høy temperatur, men hjemmelaget viste både kvalitet og moral da de snudde kampen og sikret en dramatisk 3–2-seier mot Moss. Matchvinner ble innlånte Markus Wæhler, som avgjorde to minutter på overtid.

Kampen fikk en verst tenkelig start for Strømmen. Etter et unødvendig balltap på egen halvdel kunne Moss ta ledelsen, og hjemmelaget måtte tidlig jage utligning.

Responsen lot imidlertid ikke vente på seg. Strømmen tok gradvis kontroll over oppgjøret, og etter 16 minutter kom belønningen. Luka Fajfric førte ballen fremover og fikk overraskende god tid til å sikte. Fra rundt 20 meter plasserte spissen ballen sikkert nede i hjørnet til 1–1.

Fajfric var et konstant uromoment gjennom den første omgangen, og kunne fort notert seg for enda en scoring. Spissen skapte flere gode muligheter, men manglet den siste presisjonen foran mål.

Likevel skulle Strømmen gå til pause med en fortjent ledelse. Etter et hjørnespark dukket toppscorer Nikolai Hristov opp på rett sted til rett tid. Med en tå satte han inn 2–1, og kronet en første omgang der Strømmen var det beste laget.

Den gode flyten fortsatte imidlertid ikke etter pause.

Bare åtte minutter ut i den andre omgangen utlignet Moss, og scoringen satte tonen for resten av kampen. Strømmen kom ut som et helt annet lag enn før hvilen. Hjemmelaget slet med å ta vare på ballen, mistet den for enkelt i brudd og lot Moss styre store deler av banespillet.

Samtidig klarte aldri gjestene å omsette overtaket i de helt store målsjansene. Strømmen forsvarte seg godt nok til å holde liv i håpet om tre poeng.

Og da klokken passerte 90 minutter, kom avgjørelsen.

Innlånte Markus Wæhler dukket opp på rett sted inne i feltet, fikk ballen servert på sølvfat og var iskald foran mål. Spissen plasserte ballen i det lengste hjørnet bak en sjanseløs Mosse-keeper, til enorm jubel fra hjemmepublikummet.

Dermed kunne Strømmen juble for en sterk 3–2-seier og tre viktige poeng som blir igjen på Strømmen stadion.

Neste oppgave blir også den siste før sommerpausen. Da venter en viktig bortekamp mot Raufoss på Toten, der Strømmen får muligheten til å ta med seg den gode følelsen inn i ferien.

Strømmen - Moss 3-2 (2-1)
Mål: Luka Fajfric, Nikolai Hristov, Markus Wæhler
Gule kort: Cameron Crestani, Sindre Rindal
Laget: Knut-André Skjærstein - Adrian Solberg (Thomas Rømo Lillo 78), Max Balatoni, Sindre Rindal - Simon Sharif, Kodjo Somesi, Cameron Crestani, Simen Beck (Even Rogne 78), Marcus Paulsen (Deni Dashaev 70) - Luka Fajfric (Markus Wæhler 70), Nikolai Hristov (Julian Kristengård 82). 

Annonse fra Obos-ligaen: